Bloggåret 2010

Dags för en liten sammanställning över mitt bloggår 2010...

JANUARI

5: Dags för den sedvanliga "trettnefesten" i släkten med god mat, dryck, lekar och trevlig samvaro.
13: S var hos optikern eftersom hon klagat över huvudvärk och dålig syn ett tag -och det visade sig att hon behövde glasögon.
21: Jag anmälde vår katt Zorro till en tävling om "Årets familjekatt", vilket innebar att han fick sin egen hemsida med foton och en egen blogg.
25: Jag gick en utbildning på jobbet som gick under namnet "PS"; en självservice över datorn där vi ska skriva in önskad semester, om vi varit sjuka, hemma för vård av barn och liknande. För att slippa allt pappersarbete helt enkelt.
26: S fick sina glasögon -som var jättefina!
Zorro


FEBRUARI

1: Jag åt årets första semla -jättegott!
4: Jag klippte för första gången mitt hår hos frisören som har sin salong i vårt område och blev väldigt nöjd.
6: Vi tog en härlig vinterpromenad -väldigt vackert och väldigt skönt! Första delfinalen i "Melodifestivalen" visades på TV och min syster J firade sin födelsedag med lite kalas hemma hos henne och R.
7: S gjorde illa handleden och vi blev sittande i flera timmar på sjukhuset i väntan på att få en röntgenbild.
10: Vår kanadensiske kompis D var tvungen att återvända till Kanada trots att han hellre velat stanna i Sverige. Han kämpade verkligen för att lära sig svenska och sökte sedan alla möjliga jobb, men det ledde inte till någonting för hans del, så han hade inte råd att stanna i Sverige längre.
14: "Alla hjärtans dag" och mina älsklingar hade gjort både kort och köpt blommor till mig. <3. Vi fick också i uppdrag att se efter J:s katt Zpinnis medan hon och några till var i fjällen.
20: Snökaos! Vi röjde också i vårat förråd, vilket verkligen behövdes...
22: S var på vårdcentralen för att kolla lungorna då hon tyckt sig haft svårt att andas en tid. Det togs också en massa prover, men ingenting visade någonting. Men hon fick i alla fall ett recept på en luftrörsvidgande spray att ta vid behov.
26: Töväder!
28: Vi såg storfilmen "Avatar". En väldigt vacker och bra film!
S fick glasögon


MARS

1: Vi köpte en ny bordsskiva för att göra vårt köksbord större -och det blev jättefint!
7: Vi var på 9-årskalas hos F:s systerson B.
12: S fyllde tio år och fick tårta och varm choklad på sängen på morgonen. I födelsedagspresent fick hon sin allra första egna mobiltelefon av mig och F, och av sin morfar fick hon en jättefin, ny cykel.
13: Final i "Melodifestivalen"!
20: Tioårskalas för S med släkt och vänner. Vi åt och drack gott och S fick en massa fina presenter.
21: Ettårskalas lite i förväg för min systerdotter M. Gott fika och fina presenter till ettåringen.
23: S hade idrottsdag med sin klass på "Friidrottens hus", det var tjugo grader på balkongen och så var det "Våffeldagen". Om vi åt våfflor? Givetvis!
26: Vi skickade ut ett brev till släkt och vänner, ett brev med ett hemligt budskap. Vi bestämde att den första som såg budskapet skulle vinna ett pris -spännande väntan!
27: Tjejkväll med släkt och vänner. Vi förfestade hos F:s syster, sedan åkte vi in till Göteborg och åt god mat på restaurang. Väldigt trevligt! Det var även "Earth hour" den kvällen och den tillbringade F och S ihop med spex och skoj.
29: Vinnaren i "brevtävlingen" korades, nämligen min vän A. Hon var den första att lista ut att budskapet i brevet var att jag och F skulle gifta oss! <3
S 10 år


APRIL

2: Långfredag och jag och S målade en massa ägg.
3: Påskafton och vi hade min syster med familj hos oss på påskmiddag. Det blev även en poängpromenad i källaren, som vanns av J.
7: Jag blev magsjuk och var helt utslagen. Hemskt!
9: Vi fick besked från "Skatteverket" att vår hindersprövning blivit godkänd, det var härliga 25 grader på balkongen och vi grillade för första gången det året -mums!
17: Jag och J gav oss ut på klänningsjakt för att jag ville ha en ny klänning till bröllopet, men vi hittade ingenting. På kvällen hade jag och J spelkväll hemma hos henne medan våra respektive+barn var hemma hos oss och hade sin egen spelkväll. Kul!
23: Vi hade inte sett vår närmaste granne på ett bra tag samtidigt som vi känt en konstig lukt från hans lägenhet, så F drog igång en liten undersökning -och de fann honom död i sin säng, stackarn...
25: Vi gjorde färdigt bordsplaceringskorten till bröllopet och så gjorde vi en utflykt till Älvsborgsbron och "Röda sten".
29: Jag köpte nya skor till bröllopet åt mig och S, och Zorro fick en ny klösbräda av husse.
30: Valborgsmässoafton och jag och F firade två år tillsammans lite i efterskott med en trerätters middag på "Restaurang Bamboo" -jättegott!
God mat på "Bamboo"


MAJ

1: Vi åkte till IKEA för att hitta saker till dukningen på vår bröllopsdag och på kvällen hade vi bokat in bubbelbad där vi bara satt och njöt.
2: Vi var bjudna på födelsedagsmiddag hos en av S' kompisars mamma.
6: Träffade J igen för en ny klänningsjakt och hittade den jag ville ha. Det blev också en jättefin brudnäbbsklänning till S.
9: "Tynneredsdagen" med roliga aktiviteter och Dogge Doggelito på scen. F och S hade jättekul där, själv jobbade jag.
14: Jag fick se en fin trädkoja som F och S byggt.
15: S var bjuden på födelsedagskalas hos en kompis på eftermiddagen och på kvällen hade hon sitt eget 10-årskalas för bara kompisar med korv och bröd, läsk och en massa lekar.
17: S gjorde "pricktest" för att kolla eventuella allergier, men man hittade ingenting.
20: Vi hämtade S nummerlapp för "Lilla Göteborgsvarvet", vi åkte ut en sväng till "Lillön" där jag och F skulle viga oss och så fick jag min tiara till bröllopet från J som hon köpt åt mig på Tradera.
23: Dags för Lilla Göteborgsvarvet för S del och det var en strålande solig dag. Hon fick både medalj och diplom och var väldigt stolt. Om hon vill springa igen? Tveksamt...
29: Vi beställde min brudbukett och F:s corsage för bröllopet. Sedan åkte vi och tittade på en båtutställning i Frihamnen och efter det åkte vi och tittade på trädgårdsmöbler till balkongen.
30: "Mors dag" och jag fick fina blommor och kort av S. Vi fick också köpt våra trädgårdsmöbler.
S efter "Lilla Göteborgsvarvet"


JUNI

2: F blev kidnappad av sina kompisar på svensexa och kom hem mitt i natten, duktigt rund under fötterna efter en kanondag.
3: F:s födelsedag, som han mestadels tillbringade i sängen på grund av baksmälla. Jag och S firade honom i alla fall med bakelse och födelsedagspresent på morgonen. På eftermiddagen träffade jag J igen för att inhandla smink, lösnaglar och annat för bröllopsdagen.
4: S blev äntligen av med sin tandställning och gjorde en tavla av den som minne.
5: Jag blev kidnappad till min möhippa och hade en kanonkväll! Jag fick en massa dricka och god mat och så fick jag utföra ett antal uppdrag, först klädd i clownkläder och sedan i en finare stass. Jag hade hur kul som helst!
9: Jag var på skönhetssalong för första gången i mitt liv för att göra mig snygg inför bröllopet. Det blev vaxning av ben och färgning av ögonbryn och fransar -och med gott resultat!
10: Jag fick en härlig, thailändsk helkroppsmassage av min kompis C:s flickvän M.
11: Vi åkte till "Olles gård" där vi skulle ha bröllopsmiddagen och ställde i ordning allting.
12: Bröllopsdagen! Efter ett evigt regnande och blåsande kom solen fram just denna dag när jag och F vigde oss på Lillön inför närmare 50 gäster -vilken känsla! Bröllopsmiddagen och festen efteråt blev superlyckad och alla hade hur kul som helst. På slutet blev jag och F kidnappade med ögonbindel och när vi kunde se igen visade det sig att vi var på ett fint hotell där vi skulle få tillbringa natten i en svit -underbart! Hur jag mådde dagen efter? Det vill ni inte veta...
15: Skolavslutning för S, men jag kunde inte vara med...
18: Jag blev uppvaktad på jobbet med present, blommor och tårta för att jag gift mig.
24: Vår bröllopsannons fanns att se i GP och S fick köpt sitt efterlängtade "Nintendo DSi". Hon hade sparat ihop hälften av pengarna själv!
25: Midsommarafton med firande på Lillön. Vi åt gott och dansade runt midsommarstången, men tyvärr blev det ganska grått och kallt mot slutet...
26: En underbart solig dag, så vi tog en ordentlig promenad längsmed hamnen här i Göteborg. Vi åkte också ut till Lillön där jag tog en härlig promenad medan övriga tog en båttur.
27: Premiärdopp i havet för sommaren!
29: F tog vår hund Celine till veterinären på grund av hennes svåra eksem som vi inte lyckades bli av med.
Nygifta!


JULI

3: Fest X 2 på Lillön. Först var det den traditionsenliga sommarfesten i släkten och sedan en ö-fest för alla som uppehåller sig på ön sommartid. Väldigt trevligt!
5: Vi satte upp förstoringar av ett par av våra bröllopsbilder på vår sovrumsvägg, tillsammans med min brudbukett och F:s corsage. Väldigt fint!
9: Min vän A kom ner för att vi skulle fira tolv år av vänskap. Vädret var underbart och vi gjorde ett besök på "Liseberg".
10: Jag och A gjorde Göteborg osäkert med mat på restaurang, fika, dricka, prat och musik. Vi hade en jättetrevlig kväll med underbart väder!
11: Vi gjorde ett besök på "Ostindiefararen" och det var väldigt intressant. Vädret var dock inte på vår sida denna gång...
15: Vi hade ett par vänner på middag som tack för att de såg efter Celine under vår bröllopshelg och det var väldigt trevligt!
24: Jag och J besökte utställningen "...and there was light" på Eriksbergshallen. Utställningen handlade om renässanskonstnärerna da Vinci, Michelangelo och Raphael och var mycket intressant!
26: Min semester började och vi tog båten till "Knarrholmen". Vädret var underbart och vi hade det jätteskönt!
27: En ny solig dag och vi tog båten till "Hasseviken".
28:Jag och S besökte "Universeum" efter S önskemål, och så köpte jag en bikini till henne -något jag aldrig hade trott att jag skulle göra innan hon blev tonåring.
Jag och A


AUGUSTI

2: Jag och familjen anlände till Flen i Sörmland för att hälsa på min mamma och lite andra släktingar och vänner under en vecka.
3: Vi besökte Mariefred och "Gripsholms slott" -väldigt skoj! Vi tog även en tur med ett gammalt ånglok.
5: Vi besökte det vackra Trosa -underbart!
6: Vi åkte ut till mamma och K:s stuga på landet där jag inte varit på länge. Jättemysigt!
7: 40-årsfest hemma hos min vän A -en jättelyckad kväll! Vi hade femkamp, åt och drack gott och A fick många fina presenter.
12: Vi besökte "Göteborgs Kulturkalas" och superhjälteshowen med Supersnällasilversara och Stålhenrik som S väldigt gärna ville se. Det var fint väder och mycket folk och showen var jättebra!
14: Min födelsedag och ännu ett besök på Kulturkalaset. S och en kompis hade kul med "Fun ballz" och jag besökte vackra "Trädgårdsföreningen".
15: Vi och en annan familj åkte till "Skara Sommarland" där jag inte varit på säkert 25 år! Trots mörka moln var det uppehåll och vi hade en väldigt lyckad dag med karuseller, bad och en spännande piratshow.
18: Vi besökte "Bohus fästning" och "Bergfeldska trädgården" i Kungälv och det var väldigt intressant!
19: Skolstart för S -hon började i fjärde klass!
21: Skaldjursskiva hemma hos oss med lite släktingar och vänner. En väldigt lyckad kväll med god mat och dryck -och Buzz junior!
22: Provkörning av någon av de nya Peugeot-bilarna renderade oss två biobiljetter till "Toy story 3" -inte illa!
30: S började på sin teaterskola och tyckte att det var jättekul!
Superhjälteshow under "Göteborgs Kulturkalas"


SEPTEMBER

4: Vi tog båten ut till Vinga och tillbringade ett par härliga timmar i solen där -kul!
5: Besök på "Liseberg" för sista gången för sommarsäsongen. Väldigt mycket folk!
14: S klippte sitt alldeles för korta tungband som hon haft sedan födseln och eftersom hon var så duktig fick hon välja en present.
21: S tog bort stygnen efter tungbandsingreppet och allt såg väldigt fint ut. Hon fick vaccin i skolan mot polio och difteri.
22: Vi gick på bio och såg "Toy story 3", som var en väldigt bra film! Nästan lika bra som ettan, men definitivt bättre än tvåan.
Vinga


OKTOBER

2: Jag och J var på fotografering på "Modellab". Det togs 30-40 bilder med olika bakgrund av oss och bilderna blev jättefina. Men det tog åtskilliga timmar, så vi var helt slut efteråt. Men kul var det!
3: Celine fyllde nio år och fick grisöron att äta och S köpte ett nytt spel till sitt Nintendo DSi.
13: Min vän A fyllde 40 år och hyllades med ett alldeles eget blogginlägg.
14: Min mormor fyllde 80 år och hyllades även hon med ett eget blogginlägg.
16: Det var fint väder och vi tog en liten dagsutflykt till Askimbadet och "Ganlet" som är ett annat bad. Mysigt!
20: Vi var bjudna på halloweenfest och köpte våra outfits för festkvällen -det blev vampyrkläder för hela slanten!
26: Jag fick äntligen köpt vinterskor till både mig och S, vilket var välbehövligt.
30: Dags för Halloweenfest hemma hos en av mina kollegor. Vi var inte så många på festen, men vi hade väldigt trevligt med god mat och dryck, prat och spel -och så lite "Bus eller godis" sent på kvällen. Väldigt lyckat!
31: S klädde ut sig på nytt och körde "Bus eller godis" med några kompisar -de fick ihop en hel del gott!
Familjen Vampyr


NOVEMBER


8: S fick en ny lärare i skolan då den gamla sökt sig en annan tjänst, och så kom S fina skolfoton med posten.
9: Vinterns första snö kom till Göteborg minst en månad för tidigt. :(
11: Zorro fyllde 12 år och fick blötmat, tonfisk och presenter.
13: Vi inhandlade nya fönsterlampor som även skulle kunna användas som adventsstjärnor och så blev det en ny röjning i förrådet.
14: Fars dag och vi var bjudna på middag hemma hos svärföräldrarna. God mat och trevlig samvaro!
16: F köpte två nya fönsterbrädor och det blev jättefint!
23: S och jag började göra egna julkort att skicka till släkt och vänner.
26: Vi tog fram allt vårt julpynt och satte upp julgardinerna i våra fönster.
27: Vi besökte "Jul på Liseberg" med J och hennes familj. Mysigt men svinkallt detta år!
28: Första advent och vi var bjudna på adventsmiddag hos J med familj. God mat och dryck och trevlig samvaro.
Egna julkort


DECEMBER

1: Vi fixade till vår tvättstuga här hemma så den blev riktigt fin.
2: Jag började med bloggutmaningen "30 dagars bloggande" och så bakade jag två kanelkakor att bjuda mina arbetskollegor på.
7: Jag och S gav oss i kast med att göra små tomtenissar -ett roligt men pilligt arbete!
8: Jag bakade årets sats av lussebullar -mums!
11: Jag och S var på Frölunda torg för att handla lite och då bjöds vi på ett fint luciatåg. På kvällen var vi bjudna på tjejmiddag för den kvinnliga delen av släkten och det blev en väldigt trevlig kväll med prat och god mat.
12: S lussade för mig och F på morgonen och sedan klädde vi julgranen. På kvällen var vi på 11-årskalas för F:s kusindotter.
16: Klippardags för mig och S -jätteskönt!
20: Klassikern "Trolltyg i tomteskogen" har äntligen kommit på DVD, och jag och familjen såg den för första gången på åratal. Nostalgi!
22: Mamma kom med tåget från Flen för att tillbringa julen med oss.
24: Julafton och på dagen var vi hemma hos mina svärföräldrar på jullunch och julfika -trevligt! På kvällen kom J med familj och min mamma och så firade vi jul med god mat, fika, julklappar och TV -väldigt trevligt!
26: Vi träffades hos våra vänner G och A-K för att planera inför kommande trettnefest. God mat, dricka och trevlig samvaro.
28: Vi lät vår hund Celine somna in... :(
Luciatåg på Frölunda torg




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0