Mina filmår 1973-2011;1974

Jag är väldigt förtjust i katstroffilmer av olika slag, och har sett ett flertal genom åren. Det är något med kampen för överlevnad och vanliga människor som hamnar i katastrofala situationer, och måste lösa det genom samarbete och mod som fascinerar mig. Filmerna är alltid spännande och trots att man på förhand vet att det bara blir några få personer som överlever i slutändan och att det alltid är någon som måste offra sig för de andra, så sitter man ändå och tuggar på naglarna och undrar hur det ska gå.

1974 kom katastroffilmen "Skyskrapan brinner", som väl har blivit en klassiker vid det här laget. Det är åratal sedan jag såg den, men jag minns att jag tyckte att den var grymt bra och spännande. Jag skulle gärna se den igen och se om jag tycker likadant nu...
1974

Tidigare filmår;

1973
Tess
2011-07-28 @ 23:08:12
URL: http://highlandertess.blogg.se/

En av mina favoritfilmer! :-D Så bra skådespelare! Steve McQueen och Paul Newman är favoriter! :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0