Muffins

Här hemma är det mer eller mindre sjukstuga. S började ju med förkylning och hosta i onsdags och fick därmed inte vara med på vare sig gymnastiken i skolan eller judon på kvällen. I torsdags och fredags fick hon vara hemma från skolan, och nu är även jag och F smittade. Det är inte så mycket snor som host, men jag är lite hes, trött och svettas ordentligt på natten -och så har jag huvudvärk. Trots det så ska jag jobba lördag-söndag, för jag har helt enkelt inte råd att vara hemma -man förlorar alldeles för mycket pengar... :(

Igår blev det i alla fall en del nytta gjord. Jag och S åkte och handlade för helgen, plus att vi köpte nya skor till henne. Hon hade velat haft Converse, men eftersom de är rent sanslöst dyra så blev det ett par andra, liknande, men mycket billigare. S var jättenöjd! Vi fick också bakat muffins som jag lovat henne -och det blev blåbärsmuffins. :)
Blåbärsmuffins före och efter ugnen

På eftermiddagen -efter att F kommit hem från jobbet- åkte han och jag iväg för att ta nya kort till våra nya körkort, för eftersom vi har bytt efternamn måste vi även ha nya körkort. Vi skulle till ett förarprovskontor ute på Hisingen, men trots att vi skrivit ut en vägbeskrivning så var det helt omöjligt att hitta dit! Vi tillbringade närmare en timme på att leta utan framgång, så till slut struntade vi i det. Nu är jag ju ledig på måndag igen, så vi tänkte att vi fixar korten då istället -fast då åker vi till Mölndal. Dit hittar vi åtminstone! Anledningen till att vi inte åkte dit igår var att de stängde redan klockan 14, och F slutade ju 14... På måndag ska jag också klippa håret -ska bli skönt!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0