Första advent

Idag är det första advent, och som sig bör "firade" jag det i morse med att tända första ljuset i adventsljusstaken och äta risgrynsgröt innan jag cyklade till jobbet. Att sitta i köket i stilla ro medan övriga familjen sover, är faktiskt ganska skönt! :)

Fast egentligen begriper jag inte att det redan är första advent. Det känns inte som om det var så länge sedan det var jul sist, och nu är det snart dags igen. Vart har det här året tagit vägen, egentligen??

Det gick i alla fall bra att jobba idag, trots att det blåste och regnade emellanåt, och just nu är det mer eller mindre storm utanför fönstret. Skönt att sitta inne i värmen då...
Här kan ni läsa om första advent förra året!
I morse

För att berätta något annat så kommer jag att ha en julkalender här i bloggen under december! Varje dag från 1 december kommer jag att lägga upp ett inlägg och en bild av något som har med julen att göra, så häng gärna med mig då! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0