Jul på Liseberg 2012

Förra året bröts "traditionen" med att besöka "Jul på Liseberg" pga att jag var sjuk, men i år ville jag gärna gå eftersom det är en del nyheter, och efter att det sett hopplöst ut ett tag så kom vi i alla fall dit igår! :) Precis som alltid så var Liseberg vackert upplyst av alla lampor och runt ett tiotal karuseller var öppna. Stånden för diverse försäljning stod uppställda och det spelades julmusik både här och där. Det var några plusgrader och ingen vind, och det var jheller inte speciellt mycket folk -så det var faktiskt perfekt att besöka Liseberg igår! Enda nackdelen, möjligen, är att snön vi fick har smält bort, men å andra sidan så hade det nog varit betydligt kallare då...
 
De som åkte till Liseberg igår var jag, F och stora S. Lilla S blev lämnad hos sina farföräldrar (han har ändå ingen glädje av att ligga i vagnen på Liseberg) och istället fick vi med oss min systerdotter M. Stora S och M åkte en del karuseller, de köpte godis och varsin hemlig julklapp och jag och F tittade på allt det fina. Vi var där i ungefär tre timmar och vi kände oss alla nöjda efteråt! :)
 
Lilla entrén till Liseberg
 
Sagoslottet
 
Medeltidsbyn vid Sagoslottet var ny för i år
 
Medeltidsbyn
 
Tjejerna poserar vid en vagn
 
På väg till marknadsstånden
 
Julmarknaden
 
Julmarknaden
 
Ponnykarusellen är gratis
 
Tjejerna åkte rensläde
 
Ingången till Tomteland som var en annan nyhet
 
Nissar i Tomteland
 
Tomtens släde och fler nissar
 
Tomtens verkstad och Tomtefar själv som tar emot önskelistor
 
Ljusdekorationer
 
Tjejerna åkte Kaffekopparna
 
Ljusdekorationer
 
Så här fint var det vid skridskobanan
 
De barn som ville fick krama kaninen
 
Tjejerna åkte Kaninresan
 
Man kunde köpa tomtar av alla sorter
 
Nöjda tjejer avslutade besöket med varsin klubba
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0