Jazzfest på ön

Igår var det jazzfest på ön och vi hade bestämt att om vädret blev fint skulle vi bege oss dit. Morgonen inleddes dock med en hel del moln, men som tur var drog de bort och det blev ännu en solig dag här i Göteborg. Dessvärre var det inte direkt någon sommarvärme, så mina förhoppningar om att få inviga min nya bikini grusades.
 
Jazzfesten blev dock av i alla fall! Den började klockan 19 och vi var på plats på ön strax innan. Det var en hel folksamling vid sjöboden och borta vid dansbanan -där festen hölls- var det ännu mer folk. Man kunde köpa mat, dricka, kaffe och godsaker, men alkoholhaltiga drycker fick man själv ta med sig. Jag hade med mig två cider (det var längesedan jag drack det) och F hade med sig två öl. Vi hade med läsk till stora S, men hon ville ha både mat och dricka vid dansbanan istället -trots att vi hade ätit middag kl. 17- och det fick hon, förstås! :)
 
Jazzbandet som spelade live igår kallade sig för "Papa Piders" och var en grupp äldre män som spelade riktigt bra! Jag är ju inte mycket för jazz, men detta var faktiskt riktigt medryckande.
Vi var på ön i ungefär 2,5 timmar innan vi promenerade hem, nöjda med kvällen...
 
Samling vid sjöboden
 
Mycket folk vid dansbanan
 
"Papa Piders" hette bandet som jazzade loss och fick fart på danssugna ben
 
Maten grillades på plats
 
Hamburgare och korv var populär mat
 
Skönt i solen
 
Ön
 
Vackert när vi lämnade ön



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0