Valborgsmässoafton

Igår var det Valborgsmässoafton och tanken var att vi skulle ha ett knytkalas där jag och familjen stod för en svensk maträtt, min syster med familj en karibisk och våra kompisar C och M en thailändsk. Det blev dock inte riktigt som planerat... Dels för att J fortfarande är kvar på BB med lilla I och dels för att C:s rygg brakade ihop så han och M inte kunde komma. Så vi blev en liten skara på sex personer; jag, F, stora och lilla S, R och lilla M. Så det blev "bara" svensk och karibisk mat. Synd, men det händer ju saker som man inte kan råda över ibland!
 
Vi -De Tappra 6- hade i alla fall trevligt och njöt av god mat och dryck. Vi begav oss till Valborgsmässofirandet på "Olles Gård" och utöver det så blev det prat och snacks (för de som äter det, vill säga), så det blev en bra kväll, trots allt! :)
 
Den svenska maträtten blev ugnsfalukorv och potatismos -svenskare kan det väl inte bli?
 
Den karibiska rätten kallas "Cooked-up Rice" och innehåller b.la kyckling och jätteräkor
 
"De Tappra 6" (fast jag är ju inte med på bilden eftersom jag är fotografen) ;)
 
På väg till Valborgsfirandet
 
Mycket folk på Olles Gård
 
 
Inte mycket till brasa, dock
 
Svenska flaggan var hissad
 
Kören
 
Stora S och lilla M fick korv med bröd
 
På väg hem igen
 
Varm choklad och chips avslutade kvällen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0