Kräftskiva

Vissa år har vi haft kräftskiva här hemma, andra år inte, men i år hade vi en i alla fall! Först hade vi tänkt att vi skulle vara på ön och på morgonen såg också vädret ut att bli åt det hållet. Men bara några timmar senare började det dra ihop sig moln, så vi ändrade till att ha festen hemma i lägenheten istället. Och tur var väl det, för strax innan festen skulle börja började det regna -och det fortsatte sedan några timmar framöver. Jag har räknat ut att vi bara har kunnat vara på ön en gång och ha kräftskiva av samtliga tillfällen när vi haft det, annars har alltid dåligt väder satt käppar i hjulet. Och det trots att vi har haft kräftskivan vid olika tillfällen varje gång!
 
Hursomhelst; vi hade bjudit in syster J med familj, M senior och B med barn och så C och stora M, och tillsammans skulle vi ha varit 14 stycken. Stora M valde dock att stanna hemma och greja lite, så istället blev vi 13. Men vi åt och drack gott (alla hade med sig egen mat och dryck) och hade väldigt trevligt! Vi kunde sitta på balkongen en stor del av tiden trots regnet, så det var najs. :)
 
Vi hade inga kräftor -men dock räkor i en stor mängd
 
Jag gjorde Västerbottenpaj för första gången
 
Uppdukat
 
Gott
 
Kvällens outfit
 
Först satt vi inne och sedan ute



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0