Halmstad Äventyrsland

När vi var i Tylösand för någon vecka sedan, åkte vi förbi "Halmstad Äventyrsland" -något som fick stora S att göra långa ögon. Vi sa att vi skulle åka dit vid tillfälle, och tillfället kom fortare än väntat -närmare bestämt igår! Strålande sol och mellan 25 och 30 grader, så vi bestämde oss för att åka. Det tar inte mer än 1,5 timma med bilen, så det är helt okej för en resa över dagen... :)
 
Det var massor av andra människor som också hade bestämt sig för att åka dit, och man hade upplåtit extra parkeringsplatser. Vi fick ställa oss på en gräsmatta precis vid entrén, så det var perfekt! Dessutom kostade inte parkeringen någonting heller. Och förutom det, så gör Äventyrslandet reklam för sig själva som "Sveriges billigaste nöjespark", vilket jag kan hålla med om! Det är bara barnen som kostar 250 kr/st, föräldrar går in gratis. Övriga vuxna, gravida och pensionärer betalar en entréavgift, men den är fullt överkomlig. Särskilt med tanke på att alla karuseller samt vattenlandet med alla pooler och vattenrutschbanor ingår i priset. Så för oss blev det 500 kr för att komma in, men det är ju vad det kostar för en person med entré och åkpass på Liseberg, så det var billigt! Och att tillbringa hela dagen på Äventyrslandet är inte särskilt svårt, för där finns mycket skoj att göra, både för barn och vuxna... :)
 
Detta var första gången vi besökte Halmstad Äventyrsland, och jag hade givetvis med mig kameran för att dokumentera. Jag tog säkert 150 bilder, men jag kan förstås inte lägga upp alla här på bloggen. Ett urval blir det i alla fall! :)
 
Halmstad Äventyrsland
 
 
Parken har en barnkär figur på plats varje dag hela sommaren, och denna dag var det "Svampbob Fyrkant". Inte någon favorit, men stora S kramade honom i alla fall...
 
Stora S åkte radiobilar
 
S:en tog en tur med kaffekopparna
 
Nöjesparken
 
Jag och stora S åkte Kålmasken
 
 
En läskig pumpa-figur
 
Lunch
 
F och stora S åkte Bläckfisken
 
F och stora S badade i vattenlandet i parken
 
 
Vattenlandet
 
Medan de andra badade besökte jag och lilla S Smurfbyn
 
 
Där fanns även vilda djur
 
 
Jag och lilla S åkte River Boat
 
 
Vi såg en massa smurfar under åkturen
 
 
Granne med Smurfbyn låg Hans och Gretas pepparkakhus, och där fanns även en drake
 
 
Tomten var på plats...
 
...och ett kungligt slott med prinsessa och allt
 
 
I Indianbyn kunde man grilla
 
 
Efter Indianbyn kom vi till Dinosauriedalen
 
 
Dinosauriedalen
 
 
Dinosauriedalen
 
 
Äventyrslandet blev det sedan
 
Där fanns pirater
 
 
I Äventyrslandet kunde man skjuta på varandra med bollar och leka vattenkrig
 
 
Nöjesparken
 
Jag och lilla S åkte Ponnykarusellen
 
Utsikt från Ponnykarusellen
 
 
I toakön kunde vi titta på denna fina Playmobil-värld. Detta är övre delen.
 
 
Övre delen och nedre delen
 
 
Nedre delen av Playmobil-världen
 
 
F och stora S åkte Crazy Coaster två gånger
 
 
De åkte även Piratskeppet
 
Glassdax
 
I nöjesparken fanns det massor av små miniatyrbyggnader
 
 
Miniatyrbyggnader
 
 
Miniatyrbyggnader
 
 
Miniatyrbyggnader
 
 
Miniatyrbyggnader
 
 
Trötta barn slocknade i bilen på väg hem
 
Vi hade verkligen en kanondag och kommer garanterat att åka till Halmstad Äventyrsland fler gånger! HÄR är deras hemsida om ni vill ta en titt, och ni som har varit där kan även gilla dem på "Facebook". Sök bara på Halmstad Äventyrsland så kommer ni dit! :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0