Tredje semesterdagen; Styrsö

Idag var det utlovat solsken hela dagen, så då bestämde jag mig för att jag och barnen skulle åka skärgårdsbåten ut till Styrsö. Något får man ju hitta på när man har semester, och man vet aldrig hur länge solen kommer att skina -så det gäller att passa på! Jag har ju busskort genom jobbet och stora S har fått ett busskort av kommunen som gäller hela sommaren. Lilla S kostar inget, så det gäller att utnyttja det man har! :)
 
För att ta sig till Styrsö härifrån där vi bor får man först ta bussen till Kungssten (det är bara en hållplats härifrån) och därifrån ta spårvagnen till Saltholmen varifrån skärgårdsfärjorna till bland annat Styrsö avgår, men det är inte så långa väntetider, så det går smidigt. Bussen hemifrån gick vid tio på förmiddagen och vi var på Styrsö ca 11.45. Färjan hem gick 15.10, så det blev några timmar i alla fall! Ganska lagom, faktiskt... :)
 
Jag hade självklart kameran med mig för att dokumentera vår härliga dag!
 
Glass på Saltholmen i väntan på färjan
 
Färjan
 
 
Härligt att vara ute på havet
 
Vi stannade till vid Köpstadsö (allmänt kallad Kössö) på vägen
 
På Styrsö
 
Brattenbadet på Styrsö
 
Underbart väder
 
 
Vi tog en promenad på ön
 
 
Fin utsikt
 
Vi åt lunch på ett café med en fin kryddgård
 
Kryddgården
 
 
Barnen fick köttbullesmörgås och räksmörgås, själv tog jag laxlåda. Men i slutändan åt alla av varandras mat ändå... :)
 
 
Efter maten blev det lekplatshäng
 
 
Vi tog en till promenad innan färjan hem avgick
 
En park
 
Vackert
 
 
På väg tillbaka till färjan
 
 
På färjan hem köpte stora S en så kallad "krokofant" till sig och sin bror -fast han ville ha syrrans också... ;)
 
På väg tillbaka till Saltholmen
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0