80-talsnostalgi på Mölndals Museum

Sedan någon gång förra året har det pågått en utställning om 80-talet på "Mölndals Museum" och jag och syster J har länge pratat om att vi måste åka och titta på den innan den försvinner -och idag blev det av! J var ledig från jobbet och jag var ledig från skolan, så då passade vi på. Vi växte ju upp båda två under 80-talet, så det var en riktig nostalgitripp att åka dit och titta... :)
 
Vi började med att äta lunch i det härliga vädret vid den vackra forsen
 
 
80-talskläder
 
Hårdrockare och punkare såg ut så här
 
 
Synth
 
80-talsmusik
 
Så här kunde ett vardagsrum och ett tonårsrum se ut på 80-talet
 
 
J testade att spela "Super Mario" på Nintendo
 
80-talets leksaker
 
 
Klippdockor och luktsuddigum
 
 
80-talsprylar
 
80-talsfrisyrer
 
En glass vid den vackra forsen innan hemfärd
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0