Näsetbadet

Idag var det äntligen sol och sommarvärme här i Göteborg, och eftersom både jag och stora S är lediga från skolan passade vi på att ha lite mor-dottermys och åka till "Näsetbadet". Vi hade med oss en lätt lunch så vi skulle kunna stanna några timmar. :)
 
Jag ville åka ganska tidigt eftersom jag trodde att det skulle vara mycket folk, så vi var där redan vid 10-tiden på förmiddagen. Men faktum var att det bara var några få själar till förutom vi där, och även om det droppade in lite fler efterhand blev stranden långtifrån full. Jag antar att semesterperioden inte riktigt har kommit igång än -men det är ju bara skönt att slippa trängas! :)
 
När vi åkte hade jag inte planerat att jag skulle bada, bara känna på vattnet lite, men medan tiden gick bestämde jag mig för att försöka bada i alla fall -om inte annat så för att premiärbada före F. Det var 16 grader i vattnet, så det var inga höga temperaturer. Vilket också kändes genom att mina ben sakta förvandlades till is när jag gick i. Men i kom jag och jag badade också! :)
 
Jag och stora S hade några riktigt härliga timmar på stranden och ingen av oss ville åka därifrån när det var dags -helt klart något som tål att upprepas! Men nu hettar det lite här och var på huden, känner jag, så det får nog bli lite paus från solen ett tag...
 
Ingången till Näsetbadet
 
Folktomt på stranden trots det fina vädret
 
Näsetbadet
 
Trappa upp till fin utsikt
 
 
Skönt att gräva ner fötterna i den varma sanden
 
Promenadvänligt
 
Stora S var badglad
 
Lunch
 
 
Premiärdopp för mig!
 
Tråkigt att lämna badet efter några härliga timmar

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0