Så mycket bättre, del 2

I det andra avsnittet var det Sven-Bertil Taubes dag. Jag kan inte säga att jag är så jättebekant med denne man, även om jag har hört honom sjunga en del av (framför allt) sin far Everts låtar, och jag har även sett honom i någon film om jag inte minns fel...
Sven-Bertil är nog den äldsta som varit med i "Så mycket bättre" någonsin, men även om han är i stort sett helt blind har han ju ändå huvudet i behåll och är i ganska bra kondition för sin ålder.
Eftersom Sven-Bertil bara sjunger visor, var det väldigt spännande att höra hur övriga popartister tolkade hans låtar.
 
Niklas; "Sov på min arm". En mycket finstämd låt som Niklas tolkade riktigt bra!
 
Andreas; "Så länge skutan kan gå". Framför allt musiken var jättebra, men jag tycker också att Andreas gjorde bra mycket bättre ifrån sig nu än förra gången.
 
Jenny; "Så skimrande var aldrig havet". En vacker låt som hon gjorde mycket bra.
 
Lisa; "Änglamark". En underbart vacker och även lite sorglig låt som Lisa tolkade jättebra!
 
Ison&Fille; "Nu har jag fått den jag vill ha". Jag hade aldrig hört denna låt förut, men killarna gjorde den riktigt cool!
 
Miriam; "Ett sista glas". Jag var inte särskilt bekant med denna låt heller, men hon gjorde den riktigt bra. Bäst ikväll!
 
Kommande lördag är det Miriam som är huvudperson, men då vi har Halloweenfest blir det att vi får titta på avsnittet på TV4Play.
 
Sven-Bertil Taube
Sanna

Älskar Så mycket bättre!! :D

JUNITJEJ
2015-10-29 @ 17:44:22
URL: http://www.junitjejen.se

Sven-Bertil är en riktig mysfabror! Jag tycker om att an är så vältalig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0