Årets tjugonde utlästa bok

I fredags läste jag ut ännu en bok, och det blev sista delen i fantasyserien "The infernal devices"...
 
 
Baksidestext; "Tessa Gray should be happy -aren't all brides happy? Yet as she prepares for her wedding, a net of shadows begins to tighten around the Shadowhunters of the London Institute. A new demon appeares, one linked by blood and secrecy to Mortmain, the man who plans to use his army of pitiless automatons -the Infernal Devices- to destroy the Shadowhunters.
Mortmain needs only one last item to complete his plan. He needs Tessa.
And Jem and Will, the boys who lay equal claim to Tessa's heart, will do anything to save her."
 
Förlag; Walker Books
Utgivningsår; 2013
Genre; Fantasy
 
Den tredje och avlutande delen i denna serie var också den bästa! Tidigare har jag ju tyckt att denna serie är ganska snarlik Clares andra serie om "the Mortal Instruments", men i denna bok upplevde jag inte alls det! I själva verket var den väldigt bra och spännande och ganska svår att lägga ifrån sig, men eftersom jag i princip bara läser på spårvagnen till och från jobbet samt på min lunchrast, så hade jag inte så mycket val. Så det tog ett tag att bli klar med den -en dryg vecka närmare bestämt...
 
I denna bok är det dags för den slutliga uppgörelsen mellan Tessa och fienden Mortmain, vars plan är att gifta sig med henne då han vill skapa en ny sorts människor som delvis är demoner som Tessa själv. Mortmain hatar Shadowhunters och använder sina hemska automatons emot dem med förödande konsekvenser. Samtidigt är Jem döende på grund av sin sjukdom och han är dessutom förlovad med Tessa -och Will är också förälskad i henne...
 
Betyg; 4 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0