Juldagen och Annandagen

Nu är det nyårsafton om få dagar -tiden går så himla fort! Men nu har jag i alla fall tid att blogga lite om juldagen och annandagen.
 
Juldagen firade vi -ganska traditionsenligt- hemma hos syster med familj med god mat och dryck. R bjöd på kalkon, vitlöksfläsk, lamm och curry, naanbröd och ris, och det var jättegott som alltid! Något som däremot inte var gott var någonting som heter marmite och var något som R och hans klasskamrater (på den tiden det begav sig) fick på sina lunchsmörgåsar. Huga, det var bland det värsta jag smakat! :/
 
Marmite
 
God mat
 
Familjen
 
Annandag jul var a very special day, för då gick jag, J och stora S på bio och såg Doctor Who-specialen "Twice upon a time". Vi är ju whovians alla tre och detta var första gången vi hade möjlighet att se en julspecial på bio! Det är ju bara vissa biografer runtom i landet som visar julspecialerna och J var snabb att boka biljetter. :) Men för att fira lite extra så åt vi också på restaurang innan bion -ska det vara så ska det vara ordentligt!
 
Filmen var två timmar lång eftersom man först fick se lite tillbakablickar på den Tolfte Doktorns säsonger -julspecialen är nämligen hans sista som Doctor Who, och från och med nästa säsong är det en kvinna som tar över rollen. Sedan fick man se själva julspecialavsnittet och slutligen en film om hur inspelningen av julspecialen gått till. Alltihop var såå bra, och jag vet inte hur jag ska kunna vänta tills vi får se första avsnittet med den Trettonde Doktorn! Tyvärr är den planerad att visas först hösten 2018...
En lyckad kväll blev det i alla fall! :)
 
Det blev en cider innan restaurangbesöket
 
God mat på "Jensens Böfhus" innan bion
 
 
Cheesecake till efterrätt
 
Bio Roy här i Göteborg brukar visa en del filmer som inga andra biografer i sta'n visar -exempelvis Doctor Who
 
 
Fin biograf
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0