Årets elfte utlästa bok

Nu har jag läst ut den tredje volymen i serien "Sweep", som i själva verket innehåller del 7, 8 och 9...
 
 
Baksidestext; "Morgan Rowlands holds profound magickal power...a power that some will stop at nothing to obtain. For Morgan is the last of an unbroken line of ancient and powerful witches. Though she still has much to learn, magick has brought her more than she could ever have imagined; the love of her soul mate. Yet her dreans uncover something else -a dark force threatening her entire world. As the darkness closes in, Morgan realizes that she must make a choice; good or evil, love or hatred. Is she strong enough to make the sacrifice and discover her true nature, or will the darkness consume all she holds dear?"
 
Förlag; Speak
Utgivningsår; 2002
Genre; Fantasy
 
Här fortsätter den makalöst spännande serien där blodshäxan Morgan utsätts för nya prövningar.
Efter att Morgans expojkvän Cal visat sig vara en mördare och själv dött, har Morgan försökt slicka sina sår och börja om på nytt -denna gång med pojkvännen Hunter vid sin sida. Hunter som är Cal's raka motsats och dessutom Morgans själsfrände.
Huvudäventyret i denna volym handlar om att det visar sig att den som Morgan trodde var hennes bologiska far -och tillika avliden- inte alls var det. I själva verket är den man som dödade hennes biologiska mor hennes far, och nu är han ute efter att döda Morgan också. Samtidigt så händer det väldigt underliga saker där Morgan bor; mörk magi är i rörelse och den enda som kan stoppa det är Morgan själv, men hon kämpar emot viljan att själv använda sig av mörka krafter...
 
Denna serie blir bara bättre för varje volym och jag har tagit tillvara på varje ledig stund för att få läsa den. Jag är nästan besatt av den och har tillochmed börjat fundera på att själv börja studera Wicca-magi! Och ännu återstår två volymer innan jag har läst ut hela serien...
 
Betyg; 5 av 5.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0