Stora S 17-årsdag...

...var igår och blev inte riktigt som det var planerat. Dagen började bra med frukost "på sängen", sång och en liten present, och sedan var tanken att vi skulle gå ut och äta på restaurang hela familjen på kvällen. Dock så tyckte lilla S att det var en bra idé att åka på magsjuka och då kom planerna på skam. Stora S blev förstås ledsen, så vi kom fram till en kompromiss som innebar att hon och jag gick på restaurang själva, och så får hon och F göra detsamma vid ett annat tillfälle framöver. Det blev ju inte samma sak, men något i alla fall...
 
Frukostbrickan till stora S
 
 
Det blev en liten present också
 
 
Stora S gillar sporttoppar, så det var vad hon fick
 
Framåt kvällskvisten blev det restaurangbesök för mig och stora S
 
God mat...
 
 
...och efterrätt
 
Stora S "riktiga" födelsedagspresent är en resa till London med min syster och familj, en resa hon egentligen skulle ha fått när hon konfirmerade sig för ett par år sedan, men som inte blev av då. Så nu är det en födelsedagspresent istället som stora S har sett fram emot jättemycket, så lilla S magsjuka var inte särskilt välkommen. Nu är stora S jätterädd för att resan inte ska bli av, särskilt som hon själv mår illa idag medan lilla S verkar vara bra igen då han inte har kräkts varken under natten eller under dagen idag. Men det är ju 48 timmar som gäller efter sista kräkningen, så han får ändå vara hemma från förskolan även imorgon.
Och så är det bara att hålla både tummar och tår för att torsdagens Londonresa blir av...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0