Årets tjugosjunde utlästa bok

Denna bok läste jag ut i slutet av förra veckan...
 
 
Baksidestext; "Det är sensommar och Stockholm skakas av ett par överfallsvåldtäkter i de finaste kvarteren på Östermalm. När ett av våldtäktsoffren mördas får åklagarsekreteraren Marianne Jidhoff och hennes kolleger ta sig an det känsliga fallet. De misstänker ganska snart att det finns kopplingar till en serie våldtäkter som skedde tjugo år tidigare i Lunds studentkretsar. Tillvägagångssättet då liksom nu är utstuderat -efter att noggrant ha valt ut sina offer tar sig gärningsmannen in i deras hem när de sover.
Men cad hände egentligen i Lund? Gärningsmannen åkte aldrig fast och det visar sig finnas allvarliga brister i utredningen. Marianne Jidhoff, kriminalkommissarie Torsten Ehn och kriminalassistent Augustin Madrid dras in i ett fall där ingenting är vad det först verkar vara."
 
Förlag; Månpocket
Utgivningsår; 2015
Genre; Deckare
 
Då min svärfar och jag har ungefär samma smak när det gäller böcker, får jag då och då en laddning mede böcker som han har läst ut, och just denna bok har legat i hyllan i väntan på ett tillfälle när jag inte har någon annan bok att läsa. Detta var första gången jag läste Denise Rudberg, och det visar sig att denna bok ingår i en serie böcker med samma huvudpersoner. Jag har ingen aning om var i ordningen denna bok kommer, men det gick utmärkt att hänga med ändå. Det går inte att säga så mycket mer om handlingen än vad som står på baksidan, förutom att jag inte riktigt kom underfund med vad titeln har med själva handlingen att göra. Handlingen i sig var ganska tunn och inte särskilt spännande, men det var dock inget fel på personporträtten. En lättläst bok som man glömmer ganska snart, och jag lär nog inte läsa någon mer deckare av denna författare.
 
Betyg; 2 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0