Cityvarvet

Denna helgen är det Göteborgsvarvshelg, och igår var det -förutom det stora "Göteborgsvarvet" även "Cityvarvet". Cityvarvet ersatte "Mellanvarvet" förra året, men då ville stora S inte springa. Men i år var hon på! Hon sprang i grupp F17, vilka tillsammans med alla andra deltagare i Cityvarvet, hade en gemensam start klockan 13 igår. Starten gick från Götaplatsen och slutade som vanligt inne på Slottsskogsvallen, och sträckan är 4,3 km. Jag och F delade upp oss, så F var med stora S vid starten medan jag begav mig till målet -och med mig hade jag lilla S, syster J och flickorna. Vädret var jättevarmt och soligt när vi kom dit, men efter sprunget lopp blev det plötsligt mycket kallare -temperaturen sjönk 5-10 grader på bara 1,5 timma. Men det blev inget regn i alla fall, och det är ju huvudsaken!
 
Sist stora S var med och sprang för två år sedan, fick hon ett astmaanfall och fick gå in i mål istället för att springa, och det var väl en bidragande orsak till att hon inte ville springa förra året. I år var hon dock determined att springa hela vägen -vilket hon också gjorde. Hon kom på plats 35 av 93 i sin startgrupp på tiden 22 min 22 sek, så det var ett jättebra resultat! Hon var nöjd, och vi får se om hon springer även nästa år...
 
Härligt varmt väder när vi knatade till bussen
 
Jag med flera begav oss till målet i Slottsskogen
 
 
I väntan på att stora S ska springa i mål
 
Laddad stora S på Götaplatsen innan start
 
Uppvärmning innan start
 
Stora S på upploppet
 
Stora S gick i mål på tiden 22,22 och hamnade på plats 35 av 93. Bra jobbat!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0