Husvisning no.5

Igår tittade vi på ett femte hus -och denna gång återvände vi till Timmele (där vi tittade på tegelhuset för någon månad sedan) då stationshuset alldeles bakom tegelhuset är till salu. Även min syster J och lilla I var där och tittade eftersom tanken var att vi -om huset verkade vara intressant- skulle göra om det till ett tvåfamiljshus.
Det var inte jättemånga där och tittade, men tillräckligt många av de som var där tyckte tydligen att stationshuset var i deras smak -för när jag skriver detta är budgivningen redan igång. Så det blir ingen budgivning från vårt håll denna gång heller då budet bara ligger 200.000 under vårt maxbud och vi inte ens har hunnit bestämma oss (båda familjerna) om vi ens vill ha det. Men jag bjuder på lite bilder i alla fall! :)
 
Stationshuset i Timmele
 
Hall
 
Badrum
 
Stort rum på entréplan
 
 
Sovrum
 
Kök
 
 
Utrymme bredvid köket som skulle kunna bli ett litet sovrum efter ombyggnad
 
Trappa till övervåningen
 
WC på övervåningen
 
Stort rum på övervåningen
 
Sovrum
 
Ett litet utrymme
 
Kök på övervåningen
 
Rum bredvid köket
 
Stor tomt
 
 
Uthus på tomten
 
Bottenvåningen på uthuset skulle kunna byggas om till gäststuga
 
Övervåningen var en potentiell skrivarstuga för mig och J
 
Sökandet går vidare!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0