Husvisning no.6

I onsdags var vi på ännu en husvisning, och även denna gång tittade vi på ett hus där vi kanske skulle kunna bo båda familjerna.
 
Detta hus låg långt ute på landet utanför Varberg (nära Ullared) och även om huset var helt OK så kändes det lite väl off, plus det faktum att tomten låg precis vid vägen. Dessutom kunde jag inte se mig själv bo där. Och som nästan alltid med hus som ligger mer lantligt och som inte är anslutna till kommunalt avlopp och vatten, så kommer avloppet att behöva bytas ut i sinom tid då det inte är godkänt enligt de nya reglerna. Det är mycket man får tänka på när man köper hus...
 
Så det blir inte detta hus heller för vår del, men i sedvanlig ordning bjuder jag på lite bilder...
 
Fint hus
 
Nedre hall med trappa till övervåningen
 
Övre hall med balkong
 
Kök på övervåningen med matsalsdel
 
 
Rum
 
Sovrum 1 på övervåningen
 
Sovrum 2 låg innanför sovrum 1
 
WC med duschkabin på övervåningen
 
Kök på entréplan
 
 
Rum vid köket
 
Stort vardagsrum som lätt kan delas av till två rum
 
 
Inglasad altan
 
Gång till WC, tvättstuga och sovrum
 
WC och tvättstuga
 
 
Sovrum entréplan
 
Källare
 
 
WC med dusch i källaren
 
Tomten
 
 
Gäststuga på tomten
 
Interiör gäststuga
 
 
Förrådsutrymmen i andra änden av stugan
 
 
Loft på övervåningen
 
Interiör loft (hade varit perfekt som skrivarstuga)
 
Verkstad med garage hörde också till huset, samt en jordkällare
 
Jordkällaren skulle kunna användas som förråd eller vinkällare
 
Garage och verkstad
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0