Årets sextiosjunde utlästa bok

För några dagar sedan läste jag ut denna bok...
 
 
Baksidestext; "Valkyrie vände sig mot portalen. Blåsten piskade hennes hår och hon kände hur gravitationen ivrigt drog henne till sig. Hon tvekade lite och sprang sedan rakt in i det gula..."
 
Förlag; B.Wahlströms
Utgivningsår; 2010
Genre; Fantasy
 
Detta är den fjärde boken i serien om skelettdetektiven Skulduggery och hans kompanjon Valkyrie...
 
Skulduggery har hamnat i De Ansiktslösas dimension och Valkyrie har tillbringat nästan ett år med att hitta ett sätt att rädda honom. Hon behöver Skulduggerys egen skalle och en teleportör för att öppna portalen; teleportören har hon redan i form av Fletcher Renn, och slutligen lyckas Valkyrie också få tag i huvudet. Men Skulduggery och Valkyrie har skaffat sig många fiender under de år de har kämpat mot ondskan, och det är många som inte vill att Skulduggery återvänder. Valkyrie får kämpa för sitt liv om hon ska lyckas rädda Skulduggery, och i samband med det upptäcker Valkyrie också en fruktansvärd hemlighet om sig själv..."
 
Dessa böcker blir bara bättre och mer spännande för varje del jag läser, och eftersom de är lättlästa och svåra att lägga ifrån sig, så läser jag ut en del väldigt fort -och jag vill bara ha mer!
 
Betyg; 4 av 5.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0