5,5-årskontroll

Idag var det dags för lilla S 5,5-årskontroll på BVC. Strängt taget är han ju inte fem och ett halvt förrän i januari, men några månader hit eller dit... ;)
 
Det var F som gick med lilla S till BVC och idag var det dags för synkontroll, kontroll av längd och vikt, en liten koll om han kan göra det man "ska" kunna göra, samt vaccination mot difteri, stelkramp, kikhosta och polio. Allt hade gått jättebra, och lilla S kom med en riktig överraskning, som jag strax ska berätta om...
 
Längd; 119 cm (han har vuxit 9 cm sedan 4-årskontrollen)
Vikt; 22 kg (Han har gått upp två kilo sedan 4-årskontrollen)
Syn; u.a
 
Han hade inte sagt ett pip under vaccinationen, men det som var överrskningen var hans ritkunskaper. Varken här hemma eller på förskolan har lilla S visat något större intresse av att rita, och de få gånger han har ritat har han bara kluddrat, så vi trodde inte att han kunde rita. Men på BVC kunde han det -och riktigt bra, dessutom! F blev så förvånad, så han tog en bild av teckningen och visade på förskolan när han lämnade honom efter BVC, och de blev minst lika förvånade. För att inte tala om hur förvånad jag blev när jag fick se bilden av teckningen! Lilla S ritade "Daniel Tiger" från det gamla barnprogrammet med samma namn och när jag frågade honom varför han inte har visat att han kan rita här hemma eller på förskolan, och då svarade han att han bara kan rita tigrar och lejon och inte gubbar... :D
 
Lilla S överraskande teckning -han fick tillochmed med öronen på tigrarna
 
Nu är alla kontroller på BVC slut, så nästa gång de kollar vikt, längd osv. så blir det väl när lilla S har börjat skolan. Tiden går!
 
Isabell Hedberg
2017-09-26 @ 14:58:07
URL: http://isabellh.se/

Vad skönt att det gick bra :D
Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0