Årets femtioförsta utlästa bok

För några dagar sedan blev jag klar med andra delen i denna sci-fi/fantasy-serie...
 
 
Baksidestext; "Som en av de Röda växte Darrow upp under jorden, i gruvorna på Mars. När han upptäcker att människorna ovan jord lever i lyx -en samhällsordning orkestrerad av den styrande klassen de Gyllene- ansluter han sig till rebellgruppen Ares söner. De har en dröm om en ny värld, där alla människor är jämlika.
 
Rebellernas plan är att förstöra systemet inifrån, och Darrow är den ende som kan förverkliga den planen. Men för att lyckas måste han skaffa sig Gyllene vänner -vänner som kan offra allt för honom, och hjälpa honom på vägen mot toppen. Och sedan måste han svika dem..."
 
Förlag; Norstedts
Utgivningsår; 2015
Genre; Science Ficition
 
Det gick ganska lång tid mellan första delen och denna, men det berodde inte på mig utan på biblioteket. Eller snarare på folk som lånat dessa böcker och inte återlämnat dem i tid. Men jag kom faktiskt ändå ihåg det mesta ifrån första delen i denna serie, så det var inga problem med att ge sig i kast med denna.
 
I denna andra del så börjar Darrow och hans vänner att smida och förverkliga sina planer om att krossa samhällsordningen som gör att vissa lever i lyx medan andra knappt överlever dagen, men det är ingen lätt uppgift. Förrädare finns överallt, liksom oväntade anhängare, och de Gyllene släpper inte ifrån sig makten utan motstånd. Kärlek, vänskap, ond bråd död och högteknologiska prylar är ingredienserna i denna bok, och det är riktigt spännande. Jag tycker faktiskt att denna del är snäppet bättre än den första delen!
 
Betyg; 3 av 5.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0