Billdal och Billdals Park

Igår var det fint väder här i Göteborg och först hade vi tänkt att vi skulle tillbringa en dag på ön. Sedan fick vi höra att det blåste kallt där, så vi ändrade oss och bestämde oss för att ta en promenad i Billdal istället. Först gick vi lite vid havet, men det blåste jättekallt där också, så det blev inte så långvarigt. Efter det mötte vi upp stora S som kom med bussen från sta'n där hon köpt skor tillsammans med några klasskompisar, och eftersom hon var på svältgränsen -åtminstone enligt henne själv- så blev det ett litet besök vid ett café där hon köpte sig en smörgås och lilla S fick en glass.
 
Sedan begav vi oss till Billdals Park, först och främst för att titta lite på hästarna som stod i hagar vid stallet och åt, men också för att titta runt lite då ingen av oss varit i det området förut -och då upptäckte vi ett riktigt smultronställe! Det var verkligen jättefint där; där ligger Billdals Gård, där finns en rolig lekpark för mindre barn och fantastiska promenadvägar i underbar natur med gröna träd, gräs och vatten. Jag förstår inte att varken jag eller F -vilka båda har jobbat i Billdal tidigare- någonsin har passat på att ta oss en titt där! Jag är väldigt glad att det blev av nu, och vi kommer säkerligen att åka dit igen framöver när vädret är gott! :)
 
Fint vid Billdalsbadet
 
 
Killingholmen
 
 
Glass för lilla S och smörgås för stora S
 
 
Ett par hästar
 
 
Billdals Park med Billdals Gård
 
 
Ett imponerande träd och en laxtrappa i parken
 
 
Billdals Park
 
 
Billdals Park
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0