Semesterdag 18

Dag 18 av min semester var det för en gångs skull molnigt på himlen, och det såg ut som att det skulle kunna bli regn för första gången på tre veckor. Det kändes inte som något badväder, så jag och barnen bestämde oss för att besöka "Naturhistoriska Muséet" här i Göteborg. Det är både spännande och entrén kostar gratis! :) Det var länge sedan vi var där sist och lilla S hade aldrig varit där, så det passade ju bra. Han tyckte dock att det var lite tråkigt och hade hoppats på att där skulle finnas en massa dinosaurieskelett...
Det blev i alla fall några timmar på muséet och sedan blev det lite inköp som avslutning. När vi kom ut hade det klarnat upp och sedan var det gott väder resten av dagen, så det blev aldrig något regn.
 
Barnen framför muséets enda uppbyggda dinosaurieskelett
 
Stenar och skallar
 
 
Jättedaggmaskar och vattenlevande djur
 
 
Vackra fjärilar och inte fullt så vackra insekter
 
 
Många av djuren är utdöda eller på gränsen till utrotning
 
 
Lucy, den första människan på två ben
 
Valen
 
I Valenrummet finns även andra djur
 
 
Annorlunda djur
 
 
Fågelavdelningen var gigantisk
 
 
Fina fåglar
 
 
Fåglar
 
 
Färgglada fåglar
 
Struts och Emu
 
 
Hägrar och ugglor
 
 
Lejon
 
Svartbjörn x2
 
 
Noshörning och Flodhäst
 
 
Lodjur
 
Elefant och Giraff
 
 
Så fin
 
Fladdermus
 
Myrkotte och Myrslok -de är så festliga!
 
 
Köpte några böcker (man fick själv välja vad man ville betala för dem) och några gosedjur
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0