Min första smörgåstårta!

Jag har länge tänkt att jag skulle försöka mig på att göra egen smörgåstårta. Min mamma gör jättegod sådan, men jag har aldrig trott mig komma upp i hennes klass om jag gjorde en själv, men nu kände jag att det var dags! Jag visste att jag ville ha en smörgåstårta med räkor och googlade lite recept, och så valde jag ut tre stycken och tog det godaste från varje recept. Sedan sökte jag lite dekorationsinspiration också, och resultatet blev riktigt bra! Jag var nöjd med utseendet och när vi åt av tårtan var smaken också supergod, så det var ett lyckat första försök. :)
 
Jag hade två fyllningar i smörgåstårtan; en räkröra och en tonfiskröra och ovanpå hade jag en färskostblandning -mycket gott! Denna gång gjorde jag bottnarna av formfranska, men tanken är att jag ska baka egna bottnar också för att se hur det blir. Det får bli nästa gång! :)
 
Första lagret; räkröra med hackat ägg
 
Andra lagret; tonfiskröra
 
Överst; färskostblandning och så är det en blandning av dill, persilja och gräslök på kanterna
 
Slutresultatet
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0