Bokutmaningen, bok no.73

Årets 73:e utlästa bok blev CAMILLE av Pierre Lemaitre. Det är tredje delen i hans trilogi om kommissarie Camille Verhoeven och i denna del blir Camilles flickvän Anne brutalt misshandlad vid ett rån i en juvelerarbutik. Hon överlever, men den ena rånaren ger inte upp utan försöker döda henne både på sjukhuset och när hon kommer hem. Camille ger sig i kast med fallet, fast besluten att hitta de skyldiga med alla medel för att skydda den han älskar. Men allt är inte vad det ser ut att vara...
När jag läste denna insåg jag att jag läst böckerna i fel ordning. Detta är den sista och boken jag skrev om förra gången är bok nummer två -så nästa bok jag bloggar om blir alltså del ett.Hursomhelst var boken väldigt spännande och fartfylld -i stort sett omöjlig att lägga ifrån sig!
 
Camille
 
Inledning; "En händelse måste betraktas som avgörande om den innebär att hela ens liv sätts ur balans. Camille Verhoeven läste det några månader tidigare i en artikel om Historiens Acceleration. En sådan avgörande händelse är så skakande och oväntad att den an lamslå hela nervsystemet. Den är lätt att skilja från andra missöden i livet eftersom den är så enormt intensiv och därför förstår man omedelbart, i samma stund som den inträffar, vilka oerhörda följder den kommer att få. Man inser att det som nu sker är definitivt och oåterkalleligt.
Till exempel tre skott med pumphagel mot kvinnan man älskar..."
 
Titel; Camille
Författare; Pierre Lemaitre
Genre; Roman
Boktyp; Pocket
Antal sidor; 416
Utgivningsår denna utgåva; 2017
Förlag; Sekwa
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0