Halloweenförberedelser

Halloween närmar sig med stormsteg. På måndag är det den riktiga dagen för Halloweenfirande, men redan denna vecka har vi tjuvstartat lite. I början av veckan köpte vi S halloween-outfit och i torsdags köpte jag min egen -men vi har också handlat lite halloween-dekorationer eftersom vi ska ha Halloween-fest här hemma den 5 november! :) Och idag gick S ut och körde lite 'bus eller godis' tillsammans med några kompisar -och det var en ruggig samling barn, kan jag säga! ;)

Vi har faktiskt inte firat Halloween på allvar förrän de senaste åren. 2009 hade vi Halloween-fest här hemma och förra året var vi på Halloween-fest hos min kompis K. Inlägget från 2009 kan ni se här, och det från förra året här om ni är intresserade! Däremot har S firat Halloween på dagis/fritids under flera år. Det är en rolig tradition, tycker jag! :)
Lite av vårt inköpta Halloweenpynt

Gänget som körde 'bus eller godis' idag! Vem är S?


Godiset som S lyckades skrapa ihop

Tess
2011-10-30 @ 23:30:00
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Skoj! Jag och syrran har firat Halloween sedan tidigt 1990-tal. Tycker det är en riktigt kul grej! Fast jag är petig så om det kommer barn på något annat datum än 31 oktober så får de inget godis. Vi har typ aldrig godis hemma förutom just till Halloween så det skulle bli svårt att skrapa ihop nåt ifall det kom nån :-) Hoppas verkligen det hinner komma någon imorgon innan vi drar ut på bus eller godis! På kvällen är vi på Halloweenmiddag hos syrran så hoppas ingen kommer då :-S




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0