Julafton

Igår var det julafton, och efter att ha jobbat till 12.30 var jag hemma och förberedde med mat och annat. Det blev förstås sedvanligt julbord med potatis, jansons frestelse (för dem som tycker om det), skinka, prinskorv, köttbullar och coleslaw. Syster J med familj var här och så naturligtvis min mamma som kom ner från Flen i måndags.
 
Medan jag grejade med mat var dock F och barnen hemma hos svärföräldrarna för att få sina julklappar från den del av släkten som inte var här med oss, så jag och mamsen drack vinglögg och tittade på Kalle Anka mol allena. När Kalle Anka var slut kom syster J med familj och strax efter dem kom även F och barnen tillbaka, några julklappar rikare. :)
 
Resten av julaftonen blev en trevlig kväll med god mat och dryck, julklappar, musik och lite TV-tittande. J och familjen åkte hem vid 21-tiden för att få lilla I att somna och efter det var det lugnt här hemma.
En lyckad julafton blev det i alla fall!
 
Frukost i form av risgrynsgröt och skinksmörgås
 
Barnens morgonjulklappar från Jultomten låg under granen när jag steg upp
 
Jag jobbade fram till 12.30
 
F och barnen var hemma hos svärföräldrarna ett par timmar...
 
...så jag och mamsen roade oss själva med lite vinglögg och Kalle Anka
 
 
J med familj kom efter Kalle Anka
 
 
Gott med julmat
 
 
Dags för julklappsutdelning och i år kom Tomten med sin dotter nissan Nilla
 
 
I tyckte det var kul att få paket
 
 
Lilla S tyckte det var mer intressant med omslagspappret och snörena
 
 
M med en av sina julklappar
 
Stora S fick en hel hög med julklappar
 
Karl-Bertil Jonsson vill man ju inte missa
 
Fikadags

 
Hoppas alla haft en underbar julafton! :)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0