Prideparaden

Det är nu en vecka sedan det var Prideparaden här i Göteborg, men jag har inte haft tid att blogga om det (som vanligt nuförtiden känns det som).
Hela Pridehelgen (onsdag till söndag) var vädret regnigt, men just när själva paraden ägde rum så var vädret faktiskt fint. Det började regna igen lagom när den var slut.
 
Jag, stora S och M gick i Prideparaden för ett par år sedan, och tanken var att jag och stora S skulle gå den i år igen. Ja, i själva verket hade stora S bestämt sig för att gå med sina kompisar från skolan oavsett väder -och det gjorde hon också. Jag gick dock runt på bakluckeloppisen i Slottsskogen med J och tjejerna innan paraden skulle börja, och då det fanns så mycket att titta på hann jag inte in till stan i tid för att gå med i paraden. Däremot kom jag in alldeles lagom för att kunna fota och filma paraden. Jag lajvade några filmer på "Facebook", men fotona jag tog tänkte jag bjuda på nu! Eller ett urval av dem i alla fall...
 
J och tjejerna följde inte med in till stan, för vi hade fyndat en hel del och tjejerna var trötta, så de åkte hem till oss istället medan jag kollade paraden och sedan höll på ett tag för att få tag i stora S så hon och jag kunde åka hem tillsammans.
 
Paraden
 
 
Paraden
 
 
Paraden
 
 
Paraden
 
 
Paraden
 
 
Paraden
 
 
Paraden
 
 
En del av paraden med oss nördar -det vill säga vi som är fans av olika TV-serier och gärna cosplayar som någon favoritkaraktär
 
 
Fler nördar (jag tycker det är så kul med folk som klär ut sig till karaktärer!)
 
HÄR kan du se bilder från paraden 2015!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0