Gosedjursutställning

Just nu är det en gosedjursutställning på Mölndals stadsmuseum och eftersom vädret är regnigt och vi gillar gosedjur (samt att det är fri entré), tog jag och barnen en tur till Mölndal för att titta på utställningen. Jag har ju samlat på mig gosedjur ända sedan jag var barn, och mina barn har tagit efter det -framför allt stora S. Lilla S har en del gosedjur, men han tröttnar på den ganska fort. Men vem vet hur det blir när han blir större...
 
Tanken från början var att även min syster J med barnen skulle följa med, men de skulle göra annat istället. Vi får väl se om de kommer sig iväg dit vid ett senare tillfälle, utställningen håller ju ändå på en bra bit inpå nästa år...
Vi var på museet i ungefär 1,5 timma, och naturligtvis hade jag mobilen med mig så jag kunde fota lite! :)
 
Lilla S träffade Shrek
 
Lite olika gosedjur
 
 
Vissa gamla och ömtåliga gosedjur -huvudsakligen nallar- satt i glaskupor
 
Alla dessa gosedjur kommer från privatpersoner som lånat ut dem till utställningen
 
 
Gosedjurstvätt
 
Sängen full med gosedjur har man själv haft när man var barn
 
Många nallar
 
Gosedjur används även av poliser, brandmän, ambulansförare och liknande när de träffar barn som har varit med om olika tragedier
 
Jag har fortfarande kvar min egen goaorm
 
Gosedjursorkester
 
De visade även nallefilm på muséet
 
Utklädda barn på muséet
 
HÄR kan ni läsa om Barbieutställningen 2009!
 
HÄR kan ni läsa om 80-talsutställningen 2015!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0