Mina filmår 1973-2011;1978

Den här gången har jag varken valt en science-fiction eller en skräckfilm -nej, denna gång blir det vad som nog närmast kan beskrivas som ett drama; filmen "Konvoj". Konvoj är en lång rad av fordon som följs åt för er som inte vet det, och i detta fall handlar det om lastbilar. Jag minns innan jag såg den första gången att jag tänkte att en film om lastbilar knappast kunde vara av intresse, men så såg jag den och upptäckte att den var riktigt bra!

Det jag gillar med filmer från 70-talet är att skådespelarna ser så naturliga ut -även de amerikanska- de ser i princip ut som vem som helst till skillnad från nutidens filmer då alla ser ut som om de vore klippta ur ett modemagasin. Och på något sätt så känns det som om handlingen i de äldre filmerna var vettig på något sätt, det var inget konstgjort eller så över dem; det kändes verkligen som om det faktiskt var något som skulle kunna hända.

När jag tittade på Konvoj så kändes den äkta på något sätt och jag fascinerades över sammanhållningen mellen lastbilschaufförerna. Eftersom jag själv aldrig kört lastbil kan jag inte svara på om det är så lastbilschaufförer emellan även i verkligheten, men man kan ju alltid hoppas...
1978

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
Tess
2011-08-01 @ 23:34:45
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Den har jag inte sett, men blev väldigt lockad att se den nu :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0