Mina filmår 1973-2011;1979

Nu är jag tillbaka i sci-fi-genren igen med den första "Aliens"-filmen. Jag tycker visserligen att tvåan är ännu bättre än ettan, men den första filmen har ändå blivit något av en klassiker. Det är ju här man kommer i kontakt med dessa aliens första gången och filmen är faktiskt både spännande och skrämmande -det tycker jag än idag när jag ser den, för Aliens-filmerna har jag sett några gånger. Men ettan är rolig att se även ur nostalgisk synpunkt, för som jag sa tidigare så såg skådespelarna mer naturliga ut i 70-talsfilmerna. Men visst drar man på munnen när man ser vilka kläder de hade på den tiden! :)

Jag vill också slå ett slag för den utmärkta skådespelerskan Sigourney Weaver, som här var ganska ny i filmsammanhang, men som nu är en rutinerad skådespelerska som faktiskt klarar att spela alla filmkategorier; drama, komedi, sci-fi, action och rysare. Det är väldigt få skådespelare som behärskar alla "fack"!
1979

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
1978
Tess
2011-08-01 @ 23:36:39
URL: http://highlandertess.blogg.se/

En otroligt bra film! Precis som du så tycker jag 2:an är bättre, men det betyder ju inte att 1:an är dålig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0