Mina filmår 1973-2011;1980

Nu har vi kommit till 1980; det år jag började första klass och fick min första idol i form av Carola, och härifrån och framöver räknar jag med att komma ihåg lite mer av filmerna jag har sett.

Den här gången är det dags för en komedi, och en av de bästa enligt min mening; "Nine to Five". Det är en komedi med välkända (fast nu ganska gamla) skådespelare som Dolly Parton, Lily Tomlin och Jane Fonda. Filmen handlar om livet för tre yrkesarbetande kvinnor som gör uppror mot sin mansgris till chef och det är bäddat för många skratt och roliga upptåg.

Jag gillar de "gamla" komedierna för att de har en charmig humor som faktiskt är rolig -nuförtiden tycker jag inte alls att jag förstår det roliga alla gånger. Men jag kanske helt enkelt är för gammal? ;)
1980

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
Tess
2011-08-01 @ 23:38:06
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Jag håller med dig! De "gamla" komedierna var mer "rena"! Nu är det mycket sexhumor och kiss och bajs. Min favoritkomedi är Tootsie :-D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0