Mina filmår 1973-2011;1982

Idag är det dags för en actionkomedi -nämligen "48 timmar" med Nick Nolte och Eddie Murphy. Precis som med andra filmer så tycker jag att 80-talets actionkomedier hör till de bästa.

Nolte spelar polis i denna film -en polis av det mer melankoliska slaget- som tvingas samarbeta med Murphy -som spelar en rappkäftad bankrånare- för att hitta pengarna från Murphys senaste rån. Det går dock en mördare lös som även han är ute efter pengarna, så det blir en kamp mot klockan. Vem ska nå fram till pengarna först? Vägen till pengarna är fylld av action och humor och 48 timmar är också en av de filmer som jag kan se mer än en gång utan problem.

När det gäller skådespelarinsatserna så spelar Nolte och Murphy bra ihop, men var för sig är de just inga större skådespelare enligt min mening. Murphy kan bara göra komedier -något han i och för sig klarar med glans- och Nolte har jag faktiskt bara sett i ett fåtal filmer utan att riktigt fastna för honom. Men -som sagt- 48 timmar är en väldigt bra film!
1982

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0