Mina filmår 1973-2011;1983

1983 kom "Wargames", en väldigt bra och spännande film som jag har sett flera gånger! Jag får väl förmoda att den går under genren science-fiction eftersom den handlar om ett dataprogram -Joshua- som får eget liv och försöker få igång ett världskrig.

Filmen handlar dock lika mycket om tonårskillen (jag har glömt vad han hette) som är en riktig datahacker och -förutom att gå in i skolans dator och fuska med provresultaten- även lyckas hacka sig in i ett säkerhetsprogram och på så sätt få kontakt med Joshua, vilket är början på vägen mot ännu ett världskrig. Killen har även hjälp av en tonårstjej som är hans klasskamrat.

Joshua är ett dataprogram som är skapat av den berömde programmeraren Falken och det visar sig att den enda som kan stoppa Joshua från att skapa ett världskrig är just Falken. Denne man är dock försvunnen och förmodas vara död, men de två ungdomarna lyckas få upp spåret efter honom och ger sig iväg för att finna honom innan det är för sent.

Jag tycker att denna film är en av de bästa jag sett och den är lika spännande varje gång jag ser den -fast nu är det längesedan sist. Men jag skulle gärna se den igen!
1983

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
aja
2011-08-04 @ 23:57:37
URL: http://www.gumzan.bloggagratis.se

hans rollnamn var david kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0