Mina filmår 1973-2011;1984

Dags för ännu en komedi i denna utmaning, och den här gången blir det "Polisskolan" som jag verkligen gillar! Den är full av underbara och helknasiga personligheter, en massa humor och även spänning.

Filmen handlar om att det är polisbrist och för att få fler peroner att vilja utbilda sig till poliser så slopar de kraven på fysik, längd, kön och allt annat -vem som helst får alltså komma in på skolan. Och det är verkligen vem som helst som gör det också! Vem minns inte galningen Tackleberry som älskade vapen men inte hade någon aning om vad kvinnor är för något, eller jätten Hightower som egentligen jobbade som florist och inte kunde köra bil, Jones som kunde låta som precis vad som helst, den elake läraren Harris som gjorde livet surt för alla -och framför allt Mahoney, som väl var den enda av alla nya aspiranter som verkligen inte ville bli polis utan gjorde allt för att bli relegerad från skolan?

Polisskolan är humor på toppnivå -ett riktigt guldkorn bland komedier- och som alltid med framgångsrika filmer så kom det en hel rad av uppföljare. Men som alltid så blir uppföljarna i regel sämre än den första filmen och det gäller även Polisskolan. Men ettan kan jag se hur många gånger som helst!
1984

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
Tess
2011-08-06 @ 22:53:42
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Ja, detta koncept har verkligen tankats alldeles för mycket! Men 1:an är riktigt bra! :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0