Mina filmår 1973-2011;1985

1985 kom sci-fi-filmen "Cocoon -djupets hemlighet", och det är också en sådan där riktigt bra film som jag skulle kunna se flera gånger om! Tyvärr har jag inte sett att man kan få tag i den någonstans, men förhoppningsvis dyker den väl upp...

Cocoon handlar om några personer på ett äldreboende där i stort sett alla är gamla, trötta och utlevade och just inte orkar göra någonting utom att knapra piller. Men så är det en liten grupp som är i någorlunda god kondition och som hittar en bassäng i närheten av äldreboendet, och i den bassängen ligger det någon sorts kokonger på botten. Kokongerna gör vattnet varmt och badvänligt och när gamlingarna har badat där några gånger upptäcker de plötsligt att deras krämpor försvinner och att de blir mycket piggare och klarare i huvudet. De lyckas släpa med sig några fler från äldreboendet och vattnet gör underverk för deras kroppar. Sedan upptäcker de att kokongerna är ditlagda av utomjordingar...

Cocoon är både rolig, spännande och lite sorglig och en annorlunda sci-fi eftersom det inte handlar om något krig mellan människor och utomjordingar som annars är det vanliga i sådana filmer. Det kom även en uppföljare och även om den också är bra, så är ettan riktigt bra.
1985

Tidigare filmår;

1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0