Mina filmår 1973-2011; 1990

1990 kom sci-fi-dramat "Ghost" med Patrick Swayze och Demi Moore i huvudrollerna; en kärlekshistoria som korsar gränsen mellan det naturliga och det övernaturliga.

Filmen handlar om ett kärlekspar där mannen råkar ut för en olycka och avlider, men istället för att gå vidare så blir hans ande kvar på jorden eftersom han inte kan förmå sig att lämna sin kvinna. Istället söker han upp henne och försöker på alla vis få kontakt med henne. Han lär sig en hel del färdigheter som spöke, vilka blir honom till stor hjälp.

Filmen är både spännande och gripande, men har även lite roliga inslag, och totalt sett är det en av de bättre filmer jag sett genom åren. Annars är jag inte så mycket för drama, men just "Ghost" är ett undantag.
1990

Tidigare filmår;




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0