Mina filmår 1973-2011; 1991

Dags för en svensk film igen, och denna gång är det "Agnes Cecilia -en sällsam historia".

Filmen bygger på Maria Gripes ungdomsbok med samma namn och är väl närmast ett drama med övernaturliga inslag. Huvudpersonen heter Nora och bor i en fosterfamilj sedan hon var liten, och när familjen flyttar in i en stor lägenhet så börjar underliga saker hända som klockor som går baklänges och böcker som faller ur bokhyllor av sig själva. Nora och hennes fosterbror börjar undersöka händelserna och spåren leder till Noras egen släkt bakåt i tiden, en släkt som hon inte vet någonting om...

Agnes Cecilia är en spännande och gripande historia och en av få svenska filmer som jag faktiskt tycker är riktigt bra! Tyvärr hade jag den bara på VHS och har inte lyckats hitta den på DVD...
1991

Tidigare filmår;

1990



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0