Mina filmår 1973-2011;1993

Det var lite svårt att bestämma en genre för den film jag ska presentera idag, men slutligen kom jag fram till att den nog får kategoriseras under äventyr, för "Jurassic Park" är inget annat än ett stort, makalöst äventyr från början till slut!

Filmen handlar om två antropologer, som tillsammans med några andra få utvalda får möjligheten att åka ut till en isolerad ö där dinosaurierna har fått en andra chans. Genom avancerad teknik har en grupp forskare lyckats återskapa flera av dinosauriearterna som levde på jorden för miljontals år sedan. Med dinosuarierna har man skapat en nöjespark, men innan man vill släppa in allmänheten vill man först kolla att parken är säker och sätter då ihop denna "testgrupp". Det blir ett äventyr utöver det vanliga och trots att jag har sett filmen flera gånger så blir jag lika fascinerad varje gång.

1993 var ju inte tekniken lika avancerad som nu, men jag tycker ändå att dinosaurierna känns väldigt trovärdiga och jag greps av filmen redan från början. Den är fantastisk, spännande och rolig och jag kan se den om och om igen! :)
1993




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0