Mina filmår 1973-2011;1994

Dags för en otroligt bra dramafilm med lite komedi-inslag, nämligen utmärkta "Forrest Gump" med Tom Hanks i huvudrollen. Jag tycker att Tom Hanks är en väldigt bra skådespelare, och just Forrest Gump får nog räknas till en av de bästa roller han någonsin gjort! :)

Filmen handlar om den lite underbegåvade med genomsnälle Forrest Gump som blir mobbad och utfryst i livet och en vacker dag springer han ifrån alla som är elaka mot honom, och fortsätter att springa under en väldigt lång tid. Genom detta blir han berömd utan att någonsin förstå hur berömd, och andra människor börjar också springa efter honom. Men en vacker dag slutar han så bara att springa.

Filmen handlar inte bara om springandet, utan om hur det är att vara annorlunda än andra och utanför gemenskapen, och Forrest Gump innehåller både sorg och glädje, kärlek och avsky, och är väldigt gripande; det är så att tårarna rinner på vissa ställen.
1994




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0