Mina filmår 1973-2011;1996

1996 kom "Twister" -en film om en tornado som drar in någonstans i USA och ställer till med stor skada, och filmen handlar även om en del av de människor som på olika sätt drabbas av tornadon.

Jag har alltid varit ett stort fan av så kallade "katastroffilmer", och har sett ett X antal av dem. Dels så är det någon del av mig som av någon anledning dras till katastrofer, och sedan så älskar jag att följa filmens huvudpersoner i deras kamp för överlevnad. Katastroffilmerna är i regel oerhört spännande, gripande och fascinerande, och Twister är inget undantag. Jag greps genast med av handlingen och följde den med spänning.

I ungefär samma veva som Twister kom så kom det även en annan katastroffilm som handlade om en tornado. Jag tror att den hette "Tornado" om jag inte missminner mig, men den var inte ens hälften så bra som Twister, som jag definitivt kan tänka mig att se igen!
1996




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0