Mina filmår 1973-2011;1997

Dags för en dramafilm, och idag har jag valt ingen mindre än den helt fantastiska "Titanic"! På sätt och vis är det ju en katastrofrfilm precis som "Twister", men huvudsakligen är det en kärlekshistoria mellan den rika kvinnan (Kate Winslet) och den fattige -men begåvade- mannen (Leonardo di Caprio).

Filmen börjar egentligen med att man bärgar fynd ifrån fartyget Titanic -som gick under 1912- och ett av dessa fynd är ett mystiskt halsband. Man spårar upp ägarinnan till halsbandet och hon berättar sedan en fängslande, känslosam och spännande kärlekshistoria, som griper tag i en redan från början.

Titanic ligger på min fem-i-topplista över riktigt, riktigt bra filmer, och det är en film som man både gråter och skrattar till (i alla fall jag) och trots att den är ganska lång så märks det inte när man tittar. Rekommenderas verkligen om det nu -mot förmodan- skulle finnas någon som inte har sett detta mästerverk!
1997




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0