Mina filmår 1973-2011;2007

2007 kom det en ny uppföljare till succéfilmen "Die Hard". Jag gillade verkligen den första Die Hard-filmen, men de två uppföljarna som kom sedan var just inte mycket att hurra för. När så "Die Hard 4.0" dök upp så hade jag just inga stora förväntningar på filmen, men faktum var att den var riktigt bra! Kanske är det en fördel att det dröjer ett X antal år innan det kommer en uppföljare? Åtminstone när det gäller vissa filmer...

Precis som i de tidigare Die Hard-filmerna, så spelas huvudrollen av Bruce Willis, och denna gång så handlar det om att bekämpa terrorister som slår till mot USA:s samtliga datanätverk, vilket givetvis leder till katastrof eftersom det mesta styrs av datorer nuförtiden...

I denna fjärde Die Hard-film har man lyckats återskapa en del av det som jag gillade med första filmen; action och humor och Bruce Willis gör väldigt bra ifrån sig trots att han är bra mycket äldre nu än han var i första filmen.
2007

1998
1999
2000
2001
2002



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

helenalejon

En blogg om mitt vardagsliv och mina tankar och funderingar om saker som händer i livet.

RSS 2.0